۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

هیمن هورامی نژاد صبح فردا در سنندج اعدام می شود


هیمن هورامی نژاد ۲۴ ساله ، جوانی که در سن ۱۷ سالگی مرتکب قتل نوجوان دیگری شده است٫ صبح فردا یکشنبه در سنندج اعدام خواهد شد.سازمان عفو بین الملل در فرودین ماه سال جاری طی بیانیه‌ای نسبت به اعدام قریب الوقوع «هیمن اورامی نژاد» هشدار داد و خواستار توقف این حکم شد.
حکم اعدام هیمن اورامی نژاد، که به ارتکاب قتل عمد در نوجوانی محکوم شده است با تایید از سوی دیوان عالی کشور و همچنین تایید رشد و کمال عقلی، برای «استیذان» و اجازه اجرا به ریاست قوه قضاییه ارسال شده است.
هیمن اورامی‌نژاد متهم است که در نوجوانی و طی یک درگیری در شهر سنندج جوان دیگری را به قتل رسانده است. وی متولد اردیبهشت سال ۱۳۷۳ می باشد و زمان وقوع قتل در اسفند ۱۳۹۰است که کمتر از هیجده سال داشته است.
طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی، هرگاه افراد کمتر از هیجده سال، ماهیت جرم انجام شده و یا حرمت آن را درک نکنند و یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته باشد، به قصاص محکوم نمی شوند.
گفته می شود که پزشکی قانونی برای احراز رشد و کمال عقلی هیمن اورامی نژاد در زمان ارتکاب جرم تنها به پرسیدن چند سؤال اکتفا کرده بود و آزمایش علمی یا پزشکی انجام نشده است.