۱۳۹۵ آذر ۱۵, دوشنبه

۴۲تشکل دانشجویی خواستار «آزادی بدون قید و شرط» نرگس محمدی شدند

۴۲ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای خواستار «آزادی بدون قید و شرط» نرگس محمدی شده و تأکید کرده‌اند که حکم صادر شده درباره نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر مبنای قانونی ندارد .
این تشکل‌های دانشجویی در این بیانیه که روز جمعه ۱۲ آذر، منتشر شده، این پرسش را مطرح کرده‌اند که «چگونه مجازات نرگس محمدی دردناک‌تر از مجازات کسانی است که اموال و سرمایه‌های جامعه و بیت المال را به تاراج می‌برند و رنج و مصائب مردمانشان را صد چندان می‌کنند».
به گفته نویسندگان این بیانیه، نرگس محمدی «هیچگاه معاند نبوده است و جز احقاق حقوق مظلومان و اقشار ضعیف جامعه نیت دیگری در سر نمی‌پروراند» و« رؤیایی به جز صلح را در سر نمی‌پروراند و عناد در قاموسش معنایی ندارد».
این تشکل‌های دانشجویی با اشاره به اینکه طبق ماده‌ ۳۸ قانون مجازات اسلامی «وجود بیماری» و «انگیزه‌ شرافتمندانه» در ارتکاب جرم باعث تخفیف مجازات می‌شود، تأکید کرده‌اند که حکم صادر شده درباره نرگس محمدی با «شرایط نا مساعد» او «تطابقی» ندارد.
گفتنی است که نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، درحالی از اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در زندان اوین به سر می‌برد که دچار بیماری «فلج عضلانی» است و شرایط زندان برای او «خطرناک» است.