۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

ممانعت از تجمع مردم در میدان ونک و بازداشتهای گسترده

به دنبال اعتراضات گسترده مردمی در اهواز و در همبستگی با مردم خوزستان و اهواز عصر امروز پنجشنبه مردم تهران نیز براساس فراخوان قبلی قصد تجمع و اعتراض در میدان ونک را داشتند که با ممانعت از سوی نیروهای امنیتی مواجه شدند.بنا به گفته شاهدان عینی از ساعت ۱۵:۳۰ عصر امروز نیروهای امنیتی و پلیس و همچنین نیروهای بسیجی و ماموران وزارت اطلاعات اطراف میدان ونک را در محاصره خود درآورده بودند. در پیاده رو ها هم ماموران لباس شخصی مستقر شده و مردم را تحت کنترل داشتند و مانع از تجمع دو الی سه نفره می شدند و اگر کسی هم توقف می کرد سریع به او تذکر می دادند که برود. اگر نمی رفتند آنها را با زور به داخل خودروهای شخصی خود انتقال می دادند.
نیروهای حکومتی در ضلع شمالی میدان که تقریبا ۱۰ نفر از مردم تجمع کرده و در رابطه با موضوع اهواز صحبت می کردند را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس سوار خودروهای خود کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
نیروهای امنیتی به شدت خیابانهای اطراف را کنترل می کردند و دست هرکسی گوشی موبایل می دیدند از دستشان می گرفتند و می گفتند بیا پلیس امنیت گوشی را تحویل بگیر.
دو خواهر جوان را در حالی که دستبند به دستهایشان زده بودند روی آسفالت خیابان می کشیدند و به سمت خودرو می بردند.
هر کسی را که کوچکترین اعتراضی می کرد سریعا و با حالت کشان کشان به داخل ماشین انتقال می دادند.
به هر کسی هم که شک میکردند کاملا آنها را بازرسی میکردند.
بسیجی ها هم با موتور در حال رفت و آمد بودند.نیروهای امنیتی به شدت ترسیده و مانع از هرگونه تهیه عکس و فیلم از صحنه می شدند به طوریکه دوربین یکی از خبرنگارها را هم از وی گرفته و با خود بردند.