۱۳۹۵ اسفند ۷, شنبه

حکومت ایران، چهار فعال ترک را جمعا به ۴۵ سال حبس و تبعید محکوم کرد

دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در استان تهران، آقایان اکبر آزاد ، علیرضا فرشی ، بهنام شیخی و حمید منافی چهار فعال مدنی ترک (آذری) را جمعا به ۴۵ سال حبس و تبعید محکوم کرد.
به گفته منابع حقوق بشری ، بر اساس حکم صادره، آقای اکبر آزاد روزنامه نگار و پژوهشگر به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیر و ۲ سال تبعید به شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام، آقای علیرضا فرشی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان باغملک از توابع استان خوزستان، آقای بهنام شیخی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و حمید منافی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان محکوم شدند.
این محکومیت درحالیست که اسناد دادگاه نشان دهنده این است افراد مورد اشاره هیچ فعالیت خشونت آمیزی نداشته و بیشتر در حوزه های فرهنگی و مدنی فعالیت داشته اند.
همزمان با فشارهای نهادهای امنیتی ایران به فعالان مدنی ، از سویی دیگر گزارش شده که اسعد مولود زاده، فعال کارگری، در پی احضار به اداره اطلاعات نقده، در روز چهار شنبه هفته گذشته، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
شایان ذکر است که پیگیری های خانواده "اسعد مولود زاده " از وضعیت و محل دقیق نگهداری این فعال کارگری تا زمان تحریر خبر بی نتیجه مانده است.