۱۳۹۶ تیر ۱۵, پنجشنبه

محکومیت قطعی یک زندانی به اعدام در دیوان عالی کشور



خبرگزاری هرانا – حکم اعدام یک زندانی به نام پیروز توکلی که متهم به سرقت و ارتکاب قتل است پس از صدور در دادگاه انقلاب گیلان عینا در دیوان عالی کشور تایید شد. پرونده های سه متهم دیگر این پرونده کماکان در حال بررسی است. آقای توکلی در صورت عدم جلب رضایت اولیای دم بزودی اعدام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیان ماه ۱۳۹۱، در ماجرای سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی در جمعه بازار تولم شهر صومعه‌سرا واقع در استان گیلان، که به قتل صاحب مغازه به نام امیر خرم زاده، منجر شد، یکی از چهار مظنون، به اتهام ارتکاب قتل و سه مظنون دیگر به اتهام معاونت در قتل و سرقت مسلحانه متهم شدند.

پیروز توکلی، ۳۷ ساله و اهل خرم دره از توابع زنجان است، وی در ماجرای یک سرقت مسلحانه که به قتل صاحب مغازه منجر شد، به اتهام ارتکاب قتل به اعدام محکوم شد که اخیرا حکم وی در دیوان عالی کشور تایید شده است. در صورت عدم جلب رضایت اولیای دم بزودی اعدام خواهد شد.

این پرونده سه متهم دیگر نیز دارد که علیرغم گذشت پنج سال از  این ماجرا، سه متهم به ارتکاب قتل و سرقت مسلحانه کماکان محاکمه نشده اند.
هویت سه متهم دیگر در این ماجرا که توسط هرانا احراز شده است، عبارت است از:
محبت الله ثانی، ۶۰ ساله، ساکن ماسال واقع در استان گیلان
هادی وطن خواه، ۵۵ ساله، ساکن ماسال واقع در استان گیلان
مهدی آماده، ۴۰ساله، ساکن ماسال از توابع گیلان
در یک ماجرای سرقت در ظهر یازدهم آبان ماه ۱۳۹۱، مرد طلافروش به نام امیر خرم زاده، هنگام خارج شدن از مغازه طلافروشی اش واقع در جمعه‌بازار تولم شهر صومعه‌سرا، توسط چند نفر به قتل رسید. متهمان با رها کردن جسد و خودروی مقتول در جاده سراوان ـ فومن، وارد مغازه‌اش شده تا طلاها را سرقت کنند که با دیدن دوربین مداربسته، بدون ارتکاب به جرم سرقت، متواری شدند.
متهمان پرونده با شلیک گلوله و ضربه چاقو، وی را به قتل رسانده و مبالغی از پول‌هایی را که همراه داشت، سرقت کرده، اما موفق به سرقت طلای مغازه‌اش نشده‌اند.