۱۳۹۶ تیر ۱۸, یکشنبه

زاهدان، گرگان، همدان و مهاباد؛ ۶ زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند



خبرگزاری هرانا – امروز، شش زندانی با اتهامات “موادمخدر” در زندانهای زاهدان، گرگان، همدان و مهاباد، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. گفتنی است که روز گذشته، چهار زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر تیز در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر، امروز ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶، شش زندانی در زندانهای زاهدان، گرگان، همدان و مهاباد با اتهامات “موادمخدر” جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
هویت دو زندانی منتقل شده به سلول های انفرادی زندان همدان توسط هرانا “مسعود جودکی” و “صمد عبدلی” از محکومان جرایم مواد مخدر احراز شده است.
هویت زندانی مهابادی که برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است نیز “مراد ابراهیمی” احراز شده است . این زندانی به اتهام “حمل و نگهداری ده کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین”، بیش از ۵ سال است در زندان نگهداری می شود.
یک منبع مطلع در مورد وضعیت آقای ابراهیمی ضمن تایید تماس این زندانی به هدف خداحافظی و گرفتن “حلالیت” از نزدیکان تایید کرد “سال گذشته، برادر این زندانی نیز به اتهام مشابهی اعدام شده بود”.
در زندان گرگان نیز دو زندانی امروز به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند تا احکام اعدام آنان به زودی به اجرا گذارده شود. “سعادت الله نوری” ۵۰ ساله و “محمدتقی سراوانی” ۳۲ ساله از محکومان جرایم مواد مخدر هویت احراز شده این زندانیان توسط هرانا است.
همچنین در زندان زاهدان “سعید هوت” که از بابت قتل به قصاص محکوم شده برای دومین مرتبه برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.
این زندانی پیش تر در دوم خردادماه سال جاری با گرفتن رضایت از اولیای دم از پای طناب دار به بند عمومی بازگردانده شد و مهلت اندکی به او برای جلب رضایت اولیای دم داده شد با اینحال با عدم رضایت اولیای دم و پایان مهلت داده شده این زندانی مجددا برای اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده است. در صورتی که سعید هوت موفق به جلب رضایت اولیای دم نشود بزودی در این زندان اعدام خواهد شد.
لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.
نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.