۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

نرگس محمدی اعلام کرد که از قوه قضائیه به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت می‌کند

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر ایران که حکم ۱۶ سال زندان او به تازگی تایید شده است در نامه‌ای به نمایندگان مجلس این کشور اعلام کرد که از قوه قضائیه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت می‌کند.
نرگس محمدی در نامه خود ضمن ابراز خرسندی از نامه نمایندگان در حمایت از خود، نوشته :که شکایتش را جهت بررسی و رسیدگی به پرونده خود به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ایران ارائه می‌دهد و از نمایندگان انتظار دارد که پس از بررسی پرونده‌های او (پرونده مربوط به محکومیت ۶ سال حبس و پرونده مربوط به محکومیت ۱۶ سال حبس) مشخص کنند که آیا احکام صادره مطابق با قانون بوده است یا نه و محاکم قضایی الزامات دادرسی عادلانه، منصفانه و قانونی را رعایت می‌کنند یا خیر.
در گزارشی که تارنمای کانون مدافعان حقوق بشر منتشر کرده آمده: نامه خانم محمدی روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه خطاب به ۱۷ نماینده‌ای نوشته شده است، که پیشتر با نگارش نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار لغو حکم خانم محمدی و کاهش محکومیت او با توجه به رافت اسلامی شده بودند.
گفتنی است که نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، درحالی از اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ در زندان اوین به سر می‌برد که دچار بیماری «فلج عضلانی» است و شرایط زندان برای او «خطرناک» است.