۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

سازمان های حقوق بشری نسبت به وضعیت زندانیان عقیدتی و بهاییان ایران هشدار دادند

سازمان "عفو بین‌‌الملل" ۲۵ آبان‌ماه ۹۵ در حمایت از ۸ زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا در ایران شامل محمدعلی طاهری، آرش صادقی، مهدی و حسین رجبیان، رسول رضوی، مرتضی مرادپور، وحید صیادی نصیری و علی شریعتی فراخوان داد و خواستار نوشتن نامه از طرق مختلف به مقامات ایران با خواست «آزادی فوری و بی قیدوشرط» این هشت زندانی شد.
سازمان عفو بین‌الملل با هشدار نسبت به وضعیت زندانیان یاد شده ،تاکید کرد: "سلامت این زندانیان با سرعت رو به وخامت می‌رود."
گزارش هادرباره نقض حقوق بشر در ایران در حالیست که یک روز پیش از این فراخوان دوشنبه۲۴ آبان فدراسیون بین‌المللی جامعه ‌های حقوق بشر و سازمان ایرانی عضو آن؛ جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران، با انتشار یک پیام مشترک رسانه ای، «سرکوب رو به گسترش بهاییان در ایران» را محکوم کردند.
در این پیام مشترک آمده که اقدام ‌های سرکوب گرانه در هفته‌های اخیر با دستگیری‌های خودسرانه و بستن قهری مغازه‌های متعلق به بهاییان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
این بیانیه گفته که مأموران پلیس در روزهای۱۲ و ۱۳ آبان ماه، بیش از ۱۰۰ مغازه متعلق به پیروان آئین بهایی را در شهرهای مختلف ایران، از جمله در قائم‌شهر، ساری و نوشهر در شمال و بندرعباس در جنوب، مهر و موم کردند.